Saturday, 27 October 2012

Dia Yang Selalu Buat Saya Tersenyum :D


Salam...

Heeee... Rasa macam nak layan feeling pulak lah petang-petang camni. Saya kan tak balik raya.. Kena stay kerja sorang-sorang.. Dah rasa macam duduk kat perkampungan zombie plak. Lengang jer suasana tempat kerja.. Huhu...

Pagi nak pegi kerja tu, sidia yang hantar saya pegi kerja.. Kenapa? Sebab tayar kuda putih (kereta) saya tercucuk dengan kunci yang tercicir kat tengah-tengah jalan.. *errr...paham tak ayat saya ni? Tayar bleh pancit pulak kan tu pasal sidia kena berjaga pagi-pagi sebab nak hantar saya pi kerja... Pagi-pagi lagi sidia dah terpacak depan umah punya eksaited nak hantar pi kerja... Masa dah sampai kat tempat kerja, sebelum saya kuar dari kereta, sempat pulak sidia pass bekal yang dia sorokkan kat seat belakang... *lupa nak snap pic... Okehhh..... Dia bekalkan saya dengan pulut, kari ayam, nasik himpit n kuah kacang! Dia bleh wat sweet plak pagi-pagi buta bagi saya bekal banyak-banyak... Saya wat-wat marah sebab dia support saya untuk kurangkan berat badan, tapi pada masa sama dia duk bagi makan banyak-banyak... =,=   *dalam ati ni terharu sebenarnya... 

Lepas dah hantar saya pi kerja, dia pun balik umah. Sempat la say thanks kat sidia sebab bagi bekal bagai... N dia bleh kata tengahari nanti dia hantar bekal lagi... Okehhh,,, Bekal lagi! Maka gemuk lagi! Hahaha.... Saya ingatkan dia main-main jer cakap camtu. Tengahari tu lepas semayang Jumaat, dia terus hantar bekal kat saya.. Kali ni lauk pauk yang agak 'perli' saya. Dia bagi nasik arab, kuah lodeh n ayam masak merah, *3 ketul okehhh... betul-betul rasa kena perli! Patutlaa masa bagi bekal tu dia duk sengih-sengih. Rupanya bagi ayam 3 ketul... Masa duk makan tu, memang senyum jer sorang-sorang. Macam-macam perangai dia kan? Huhuhu....

Time balik kerja tu plak dia dah standby depan pintu gate nak jemput saya.. Padahal masa tu kawan saya yang shift malam tak datang kerja lagi. Tunggu la dia lama-lama kat dalam kete tuh.. Haha.... Dia ajak pi tukar tayar keta saya yang pancit tu. Pegi-pegi kedai memang tukar terus tayar baru. Bulan lepas dah tukar tayar depan. Bulan ni saya tukar tayar belakang plak. Dah alang-alang tayar bocor. Macam kena save budget lagi laa jawabnye bulan niaa... Huhuhu....

Lepas dah setel tayar, dia ajak saya singgah makan kat umah dia... Makan lagi! Adoiii... Terus terang cakap kalau pegi umah dia memang tak sah kalau tak makan... Abah sidia bekas tukang masak hotel... Kalau masak lauk simple-simple pun rasa macam sedapppp jer makanan tu.. Hahaha... *alasan jer tu.. dah memang kuat makan pun :p... Mama suruh makan tapi saya dah betul-betul kenyang time tuh so Mama dia bungkuskan saya nasik n lauk-lauk yang ada. Suruh bawak balik makan kat umah.. Siap ngan dodol pun dia bungkuskan... Mati kekenyangan laa saya masa tu....

Walaupun saya jauh dengan family saya, Tuhan gantikan 'family' lain pada saya. Allah tu adil kan? Alhamdulillah... Ada yang menyayangi.. Saya dapat jugak merasa suasana hari raya... Sidia yang membahagiakan saya dan selalu buat saya tersenyum :)




peace sign tu memang trademark dia



InsyaAllah... Jika tiada aral, kami bakal disatukan tahun depan.. Doakan yang terbaik ye kawan-kawan :)



* Tiap kali datang umah dia, Mama dia mesti akan bincang pasal tema, warna baju, hantaran untuk kami kawen nanti... Maklumlah Mama dia ada butik pengantin sendiri. So untuk majlis akan datang memang dia nak jahit sendiri baju kami.. Padahal tarikh belum tetap lagi... Takpelaaa.... Saya tau Mama dia nak yang terbaik untuk majlis kami nanti... InsyaAllah :D


5 comments:

  1. Wahhh makan nasi minyak ni..semoga dipermudahkan segala urusan.. ^__^

    ReplyDelete
    Replies
    1. huuu..thanx tuan editor :p
      aminnn....

      Delete
  2. bestnya mama dia ada butik pengantin, mesti time kawin nanti sume benda ada dengan malatopnya...ahaks...selamat ari raya aidil adha dear...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...xkn sume nak pkai mak mertua pny...kene kuar jgk ckit2...tp yg pasti baju tu mmg xyah ssh2 nk cari dah..huhuhu...slmt ari raya aidiladha utk kak jgk :)

      Delete
  3. moga bahagia selalu :) untunglah mama dia ada butik sendiri..hehe...
    doakan didiey juga ye ;)

    ReplyDelete

TERIMA KASIH SUDI BACA. DAH BACA JANGAN LUPA KOMEN! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...