Sunday, 21 October 2012

Tak Jadi Balik Raya! =(


Salam..

Ini entry sedih.. Sila standby tisu semasa menaip entry ini *peringatan untuk diri saya :(

Heee... Alkisah sorang budak yang eksaited nak balik raya aji.. Memandangkan musim raya mesti laa tiket bus pun cepat sold out. Saya pun belilah tiket sebelum cuti diapprove oleh bos..... Yelah... Musim raya kompem ramai yang beli tiket kan? Nak tunggu cuti approve memang dekat-dekat tarikh nak cuti tu baru tau approve or tak approve.. Time tu kalau baru nak beli tiket memang jangan mimpi laa dapat berhari raya riang ria kat kampung.. Kompem tak da punya tiket tu!

Tiket tu saya beli 2 minggu lepas. Then tiba-tiba semalam incharge bagitau cuti approved TAPI.... Disebabkan takde orang yang boleh keje, secara otomatiknya cuti saya TAK approved! Sedih kan? Public holiday 26&27hb kan? Tengok-tengok roster ari tu memang saya OFF DAY! Tapi yang wat tak boleh balik kampung plak sebab 28&29 tu takde orang yang bleh keje melainkan saya! Demmm.... Rasa macam batu besar hempam atas kepala tau.. Bila dengar camtu terus rasa geram pun ada.. Kita kampung jauh. Setakat bagi cuti 2 ari lebih baik time raya tu bagi saya keja. Tak payah bagi cuti. Kat perantauan ni nak korban apa??? Huhuhu....

Bila dah jadi camtu, saya dengan sedihnya p la pulang balik tiket bus yang saya beli 2 minggu lepas tu. Sampai-sampai kat kaunter tiket, budak tu bagitau tiket tak boleh return. Tapi diorang akan tolong jualkan. If ada yang beli tiket saya tuh, diorang akan call saya untuk datang ambik duit balik. Tapi kalau takde orang yang nak beli, tiket tu dikira BURN... -_-'' Okeh, saya pun iye2 kan je lah cakap adik tu. Takpelah, try laa dulu mana tau ada yang nak beli kan? RM50 tu... Hujung-hujung bulan camni rasa RM50 rasa macam RM500 jer tau.. Huhuhuh....

Setel hal kat bustand, saya balik umah. Teragak-agak nak bagitau ibu sebab tak jadi balik. Aritu masa beli tiket dah bagitau dia awal-awal kompem balik. Ni tiba-tiba tak jadi balik plak.. Errr... Rasa macam taknak ibu terasa kan... Saya anta laa sms kat ibu.. Tak sampai ati nak call! Huuuu..... Tak sampai seminit saya sms, ibu call.. Demmm... Rasa taknak jawab pun ada time tu.. Huhuh.... Last-last jawab jugak.. Ibu tak cakap apa cuma pesan duk la diam-diam kat Penang tu.. Huuuaaaaa.... Ingatkan ibu sedih saya tak balik.. Upenye siap kena gelak lagi ada laa... Hahahah! *kurang sikit rasa bersalah

Esoknya saya kerja macam biasa.. Bila tengok pesbuk *aktiviti WAJIB setiap kali p keje, saya pun hupdate laa status cenggini :

ehhh...ramai plak kwn2 yg like ekkk?sukeee nmpak?

Kat wall pesbuk adik saya pun saya post jugak : 


kes tak puas ati sebab kena tinggal sebenarnya..huhuhu


Ekceli sedih tu takda la sangat... Raya aji jer.. Bukan raya puasa.. Tapi yang buat sakit ati, geram, sedih sebab family nak bercuti pi Cameron Highlands on 28&29hb tu.. Kena tinggal lagi laa jawabnye.. Kalau tak takde lah saya beriya-iya sangat nak balik... Takpelah... Tak de rezeki nak p holiday ngan family. Kalau 28&29 tu saya off day boleh gak lari jap p Cameron.. Bukan jauh pun dari Penang.. 3 jam jer dah sampai  :(


* Walau tak balik raya saya jugak dah melakukan pengorbanan. Kira berkorban jugak la tu kan? :)


10 comments:

  1. sabo jo lah...beraya di perantauan...dengar je lah dorang bercooti2 dia cameron nnti dorang tepon...ohhh...*amek tisu, sobsobsob

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu...jaat eh..geng ngan family kite eh?huaaaa..... :p

      Delete
  2. alahai kesiannyer..jangan sedih2 ye... ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. huuu...tak sediah dah...ari sabtu t bwu sedih kot,,,huhu

      Delete
  3. dugaan raya haji.. sabor je la...

    ReplyDelete
  4. alahai kesiannya anak perantau ni... sabar ye,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kan...suh keje dekat2 xnak..nak keje jauh2 tpaksa laa sabar byk..huhu

      Delete
  5. Sabar ye. Btw, Mieya klik ikan Nuffnang dari levi's

    ReplyDelete

TERIMA KASIH SUDI BACA. DAH BACA JANGAN LUPA KOMEN! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...