Thursday, 1 November 2012

GEMUK!!! GEMUK!!! GEMUK!!!


Salam...

Heeeee.... Entry kali ni agak tekanan sikit laa... Tengok laa tajuk pun memang dah tahap tekanan yang sangat-sangat kan? Huuuu....

Arini jer dah 2 orang cakap badan saya naik! Yang paling best tu siap tanya saya makan nasik cap apa? Hahahaha... Mula-mula memang saya boleh gelak lagi. Tapi bila orang yang tanya tu dah pegi tempat lain, saya tiba-tiba boleh terasa plak ngan pertanyaan dia tu.. Adoiiii... Mula laa emosi tak stabil ni...

Memang betul pun. Saya pun memang dah perasan sejak akhir-akhir ni lemak-lemak degil makin menjadi-jadi plak naiknyer... Nak-nak kat peha n pinggang. Makin menjadi-jadi lepas raya puasa aritu laa. Mungkin banyak makan kot... Time raya kan? Mesti laa makan macam-macam. Lepas raya memang dah ramai tegur badan makin naik. Tapi saya wat dono jer sebab tak rasa macam badan naik pun.. Huhuhu....

Kalau dulu saya free hair.. Saya nak pakai baju apa pun saya tak fikir sangat ketat sikit ke, dada luas ke.. Tapi semenjak dah fully berhijab, bila nak pakai baju mesti sakit hati sebab semua baju sempit-sempit! Paling stress bila nak kuar gi mana-mana, tensen nak pakai baju apa. Baju-baju lama tak payah cakap laa.. Belum pakai pun saya dah taw memang tak muat dah.. Huhu....

Masa bulan puasa aritu saya ada try minum Alpha Lipid SD2... Saya start beli 2 tin. Tapi berat badan macam segan-segan nak turun.. Minum 1 tin baru turun 3kg. *errrr...tak payah laa taw bape berat asal ye :p... Masa tu macam frust jugak laa kan.. Ikut pantang larang semua, tapi berat turun sikit sangat.. Takpe... Saya teruskan dengan tin yang kedua.. Abis jer tin yang kedua, saya timbang lagi.. Memang nak menangis ok! Tak turun pun.. Wuwuwuwuwwww...... Masa tu baru rasa macam membazir beli mahal-mahal tapi berat turun tak macam yang saya nak.. Padahal dah betul-betul ikut macam yang diarahkan... Agak frust disitu....



Sebelum saya try Alpha Lipid ni saya pun penah try minum Herbalife.. Saya tak beli full set pun. Sebab orang yang jual tu kata badan saya tak berapa gemuk. Cuma berisi sikit jer. Tu sebab dia suruh saya start beli Formula 1 jer.... Mungkin sebab saya try 1 ni jer.. Tu sebab berat memang penyegan nak turun...


Lepas dah try dua-dua ni tak turun jugak, saya mula laa dah putus harapan nak turunkan berat lagi... Memang betul-betul frust tau! Sebab tu masa raya saya makan ikut suka hati. Memang tak hengat dunia laa time makan tu. Selagi perut tak terburai, selagi tu laa mulut asek duk mengunyah jer... So, terima laa balasannyaa kan.. Baru sekarang rasa nak menyesal sebab tak control makan.. :'(

Ada jugak laa saya pegi jogging ngan sidia.. Seminggu tu direct tiap-tiap ari kuar pi jogging.. Sampai kena ragging lari non-stop! Dah laa tempat jogging yang dia bawak tu berbukit-bukit. Memang sesak nafas nak lari panjat bukit kan... Dia boleh laa paksa-paksa.. Dia main gymmm... Stamina dah ada... Kita ni yang jarang-jarang nak jogging skali pi jogging memang rasa nak pengsan.. Baru lari sikit dah termengah-mengah. *alasan :p.. Sejak dari ragging tu, bila sidia ajak saya pi jogging, seboleh-bolehnya saya taknak dah pi jogging ngan dia.. Fobiaaa.... Huhuhu... Takut kena ragging.. Bermakna saya lebih sayangkan lemak berbanding ragging yang tak seberapa tu... *Yelaa tak seberapa... Tahap nak pengsan jugak laa kena ragging.. Dah macam latihan askar-askar dah...

Tadi bila dah terkena soalan berapi, saya boleh plak mengadu kat sidia.. Saya kata tensen bila semua orang kata badan dah naik... Pastu tiba-tiba saya boleh pulak ajak dia pi jogging.. Dia bukan main seronok bila saya yang ajak dia pi jogging... Kali ni saya dah tak fikir ragging ke apa... Yang saya fikir saya nak turunkan berat jugakkkk..... Dah pasang semangat baru. Kali ni taknak dah minum-minum segala apa yang kurus-kurus tu.. Kali ni saya nak kurus cara sendiri. So, bermula esok saya akan start bediet dan turunkan berat sikit demi sikit. Sidia dah bagi challenge kat saya suruh saya kurus sebelum majlis kitorang nanti.. *tapi taktau lagi bila majlis tu... Saya kena get ready dari sekarang... Tak kan dah tetap tarikh baru terhegeh-hegeh nak exercise kan? 

Start esok okeh... Untuk permulaan saya taknak letak banyak target berapa kilo nak turunkan.. Cukup laa dengan diet dan senaman teratur sebagai permulaan... Tengok berapa banyak yang boleh let go.. Huhuhu... Nanti bila dah dapat berat ideal yang saya nak, baru saya cerita berapa berat asal saya... *poyo laa nak rahsia-rahsia plak... Hahaha



6 comments:

  1. didiey pown baru nak start diet...plan start esok...oopss!!hari nie...hehe..
    didiey juz nak kurangkan pengambilan nasi.huhu..
    moga kita berjaya ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh..awk pun baru nak start mcm sy juga ye?ok laa..all the best utk kite dua k..xtaw laa cmne esok..huhu..gudluck didiey!

      Delete
  2. wah...misi menurunkan berat badan bermula...selamat berjaya...hehehe....sy nanti lepas bersalin nnti plak nak lancar serangan misi yang sama...

    jemput join giveaway saya
    http://www.therosputih.blogspot.com/2012/10/special-giveaway-by-therosputih.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihi...wish me luck n bjaya..selalunya xbjaya pun..haha...insyaAllah sy join

      Delete
  3. Replies
    1. momoyyyy...thanx for remind me..skg tak smpat nak update cite kurus ni..byk yg nk story..very exciting taw...hihihi

      Delete

TERIMA KASIH SUDI BACA. DAH BACA JANGAN LUPA KOMEN! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...