Saturday, 8 December 2012

Cuti Sekolah vs Kenduri Kahwin


Salam...

Memang dah jadi lumrah kot bila time cuti sekolah je mesti ramai yang akan melangsungkan perkahwinan. Kadang-kadang tu sampai tak tau nak pegi majlis yang mana 1 sebab ramai sangat yang jemput. Ujung taun ni jugak ramai kawan-kawan saya yang dah menamatkan zaman bujang. Tapi ada sikit terkilan sebab tak semua kenduri saya boleh pegi atas sebab-sebab tertentu..Tettt....

Roy & Ikhmal
Ni cite bulan lepas... 10 Nov, kawan sekolah saya Roy n pasangannya Ikhmal dah pun selamat diijabkabulkan... Dorang ni pasangan cikgu-cikgu... Sebab dua-dua cikgu.. Hehe... Untungnya dorang ni set time budak cuti skolah. Secara otomatiknya cikgu pun cuti sekali. Tak payah susah-susah apply cuti kawen.. Sedih n terkilan tak dapat pegi sebab majlis Roy buat kat Muar. Saya kan jauh di perantauan... Hehe... Ni la salah 1 sebab kenapa selalu terkilan.. Sebab umah kawan jauh-jauh, so tak dapat nak datang majlis diorang... Majoriti kawan-kawan kat Muar sebab saya orang Muar... Tu laa.. Sape suruh kerja jauh-jauh.. Memang selalu kena tinggal laa.. Hekhek... :'(

Watie & Apit
Ni plak cite minggu lepas k.. Hehe... 2 Dec kawan sekolej n sekerja saya Watie selamat dah jadi wife kepada Apit... Watie orang Pahang. Apit plak orang Baling, Kedah. Disebabkan Pahang tu jauh dari Penang, so saya decided pi majlis belah lelaki je kat Kedah. Serba merah ok pengantin baru ni... Sedondon plak ngan saya sebab masa majlis tu saya pun serba merah... Sekali pandang muka dorang nak dekat sama la plak... Insha Allah jodoh dorang panjang... :)

Nasik minyak paling ohsem di alam semesta :)
Arini, 8 Dec si dia ajak saya pegi kenduri kawan baik dia masa study dulu. Kawan dia tu berketurunan mami. Nama pun Penang kan.. Hehe... Dia wat majlis kat dewan. Agak meriah jugak sebab wat majlis untuk dua pengantin.. Adik dan abang... Yang bestnya lauk yang dihidangkan ala-ala mamak jugak. Nasik minyak, ayam kari, daging masak hitam, acar n bandung ice cream.. Siyesly ni pestime saya makan nasik kenduri yang sedap n ohsem camni. Nasik minyak dia lembut ok.. Ayam dia plak besar-besar macam makan kat kedai nasik kandar plak rasa... Selalu p kenduri ayam ciput-ciput je.. Hehe... Rasa macam biasa-biasa je nasik minyak tu... Maybe ni sebab mamak yang masak kot.. Tapi memang terrrbaik laa... Nasib baik diet.. Kalau tak memang dah tambah 3 pinggan.. Haha.... Ok, dalam sebok-sebok menikmati makanan sampai terlupa nak snap pic pengantin.. Haha.. Sengal... Makanan yang utama kan? Hehehe...

Umi & Jai
Arini jugak ari yang sama kawan sekerja saya, Umi pun berkahwin... Kecik molek je orangnya.. Majlis dia kat Sik, Kedah. Lebih kurang sejam lebih jugak dari Penang. Mintak maaf banyak-banyak tak dapat nak pi sebab terpaksa pilih antara dua.. Samada pi majlis kawan kat Penang or majlis Umi. Memandangkan minggu lepas si dia dah ikut saya pi kenduri Wati, so kali ni saya beralah laa ikut si dia plak pi majlis kawan dia. Bagi adil laa selalu saya je yang menang.. Hahaha... 

Aca & Syahmi

Heeee.... Aca ni kawan sekolah rendah saya dulu.. 1 kampung ngan saya jugak. Umah tak jauh pun ngan umah saya. Majlis dia pun arini jugak 8 Dec. Dapat invitation... Tapi kena mintak maaf awal-awal sebab tak boleh nak datang... Rindu sebenarnya nak reunion ngan kawan-kawan lama.. Tapi keadaan tak mengizinkan.. Saya doakan dorang berbahagia ke akhir hayat :)

Fida & Azri - pre wedding
Last but not least, junior saya kat sekolah dulu.. Fida & Azri... Cantikkan pic pre wedding dorang. Fida ni model sambilan. Sebab tu dia pandai bagi pose baik punya... Sebenarnya majlis dia baru nak langsung esok, 9 Dec tapi saya tepek siap-siap laa kan sebab dapat invitation.. Hehe... Fida pun orang Muar jugak so memang kompem-kompem saya tak dapat nak pi majlis dia. Tapi, Azri ni orang Penang... Insha Allah minggu depan kalau takda aral, saya usahakan jugak laa pi majlis belah lelaki... 

Haihhh... Ramai betul kawan-kawan seperjuangan yang menamatkan zaman bujang ujung taun ni... Rasa nak pegi semua jemputan. Tapi tak kesampaian... Mana yang saya sempat datang tu thanx sebab sudi menjemput. Pada yang tak dapat nak datang, korang jangan laa balas balik masa saya kawen nanti.. Korang laa penyeri majlis saya nanti.. Hahaha... Cuma saya mampu mendoakan semoga kawan-kawan saya bahagia ngan pasangan masing-masing, cepat-cepat lahirkan junior-junior korang.. ^_^

p/s: Counting days for my turn.. Baru laa bleh join club korang.. Insha Allah :)
p/s 1: Pics ni sume saya rembat kat pesbuk dorang..*ampun3.... Pic makanan tu je yang saya punya :p





6 comments:

  1. wahhh..banyaknya majlis kawen
    yang photo pre wedding tu cantik sangat
    comel jer
    dear , buat pop up window pls
    senang nak komen =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la..dorang ni blumba2 wat majlis kawen..a'ah tantek kan pre wed tu.fida tu model.tgk pose dia sume nice2.jelesh plak..huhu

      owh,pop up window lg senang ye..ok kite set pop up...thanx :)

      Delete
  2. selamat pengantin baru :))

    psst~xpe..nana tinggalkan je link.cuma didiey akan focus pd 41 org tu dulu..bila dah siap sume insyaALLAH didiey buat yg selebihnya plak ^_^

    ReplyDelete
  3. musim orang kawin, kadang sedih dan ralat jugak sebab tak dapat nak attend, jauh..

    ReplyDelete

TERIMA KASIH SUDI BACA. DAH BACA JANGAN LUPA KOMEN! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...