Sunday, 30 December 2012

Update Cerita Kurus


Salam....

Pagi tadi saya bukak blog then dapat laa 1 komen kawan kita ni tanya pasal misi kurus saya...





Phewwww.... Sorry sangat-sangat ye Momoy.... Lately memang tak sempat langsung nak hapdet blog. Banyak yang saya nak story pasal misi kurus saya ni taw. Busy duk round keliling Penang cari rumah sewa... Huhuhu...

So, arini saya hapdet laa sikit pasal cerita kurus saya ni k.. Minggu ni masuk la minggu ke 3 saya bermisi.. Hehehe.... Dan sepanjang 3 minggu ni jugak laa botol air 2 liter n Felinna Inchloss sentiasa berdamping ngan saya. Tak kira kemana je saya pegi, 2 benda penting tu mesti ada skali.. *masuk jamban tu takde laa eh... Tapi Felinna Inchloss tu dah abis sejak dari last week lagi.. 2 minggu pakai boleh abis.. Mana taknye, dah 1 badan penuh ngan lemak.. Hahaha.... N aritu baru oder 2 botol untuk stok bulan depan... *tips berjimat, beli time ada sale ok..so beli banyak-banyak tak rugi... Hihihihi......



ari ke-2 joging..kawan2 duk perli2..tengok laa aku kurus nanti...terjojol bijik mata ko.huhu


Disebabkan inchloss da abis, so sepanjang minggu ni 5 ari berturut-turut saya pi joging kat padang berdekatan umah saya. *Nanti saya hapdet tentang facilities yang ada kat padang ni k.. :) Kebetulan sidia kerja shift malam minggu ni. So pagi-pagi abis keja, terus pi joging dengan coach saya tu... Wuwuwuwu... Menyesal hired dia as coach sebab dia lebih kepada membuli n menyiksa lemak saya... Wawawaaaa :'(.... Kena paksa lari tak boleh stop! Nak abiskan 1 round padang tu setengah mati jugak.. Yelaa sebab dah lama sangat tak joging. Lemak-lemak macam tak rela je kena gegar.. Hahaha... Bila dah masuk ari ke-3, sidia dah lepas saya joging sendiri kat padang tu... Walaupun sakit-sakit jugak laa muscle saya ni kan... Dah tak kena dera dah.. Yayyyy!!! :D

Okeh, last saya timbang aritu dalam seminggu lepas kot? Tak ingat bila.. Tapi yang pasti sekarang ni dah seminggu tak timbang sebab kat klinik 1 lagi ni penimbang dia rosak. Selalu saya timbang kat klinik 1 lagi.. *bape punya banyak klinik daa... Hahaha... Kat tempat keje saya ni ada 3 buah klinik ye... Insha Allah ujung minggu depan baru saya keje balik kat klinik yang ada penimbang tu. N since dari start misi dah guna penimbang tu, so saya akan gunakan penimbang tu sampai misi saya dah selesai.. *tips timbang berat, guna 1 penimbang sahaja supaya kita taw berapa total kita dah lost. Sebab lain penimbang, lain spring :) . Sebab dah lama tak timbang, saya tak taw berapa kilo saya dah lost. Tapi saya betul-betul yakin memang dah lost banyak sebab saya jaga makan jugak... Tunggu next week ok... *cant wait!

Yang paling best 4 orang dah perasan perubahan sikit pada pipi n peha. Tapi pada saya peha still perlu keja keras. Sebab still gedabak -_-


ni pic bulan 10..tengok pipi.bukan main tembam lagi


tengok jari debab-debab tu... -_-


latest the whole body pic of me. abaikan sidia yang interprem di situ


Tadaaa.... Ni pic yang latest. 2 ari lepas punya pic. *sila buat perbandingan... Kat pic ni perubahan yang saya nampak tang pipi tu dah tak gebus sangat macam sebelum ni. Jari-jari montel saya tu sekarang dah nampak tajam-tajam bila saya bengkokkan jari *errr....tak paham -_- . Kalau dulu jari saya nampak bulan-bulat jer kalau bengkokkan... Lengan pun dah tak gedabak sangat. Tapi still kena kecikkan lagi.

Cetengok plak kat peha saya tu... Tang situ yang paling liat lemak-lemak nak kurang. Saya memang jenis peha besar. Macam kayu balak tuh... Adeh.... Semalam pegi tesco, saya dah beli skipping. Lepas ni siap laa tiap-tiap ari kat dalam umah pun saya boleh skipping...

So, tunggu next entry kite tengok kecik ke tak drum stick KFC tu k... Berbeza kalau nak banding ngan peha sidia yang macam kayu besbol tu.. Huhuhu.... Tapi lengan saya plak lagi kecik dari dia... Banggeeeeeee...... Hahahaha.....


* Rumah sewa dah dapat. 2,3 ari lagi dah boleh angkut barang sikit-sikit. Yayyy... Bakar lemak-lemak lagi!!! :D




4 comments:

  1. whoaa teruskan usaha akak :) sy pulak nak gemuk instead. sy fed up dgr komen from ppl saying that sy semakin skinny >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. lau lemak ni leh sedekah, lame dah saya bg kat awak..huuuu

      Delete
  2. dah jumpa rumah ye??alhamdulillah :)
    chaiyok2!!! kuruskan badan lg ok =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heeeee.....dah jumpa..tp xjd pindah...nape?nanti cite k..hehe....

      Delete

TERIMA KASIH SUDI BACA. DAH BACA JANGAN LUPA KOMEN! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...